Kausimaksut

Kausimaksut kaudella 2024-2025
WU17 (08)                    1 950,- (maksetaan kymmenessä 195€:n erässä)
WU15  (10)                    1 700,- (maksetaan kymmenessä 170€:n erässä)
2011&12-tytöt               1 400,- (maksetaan kymmenessä 145€:n erässä)
2013-tytöt                     1 200,- (maksetaan kahdeksassa 150€:n erässä)
2014-tytöt                     1 080,- (maksetaan kahdeksassa 135€:n erässä)
2015-tytöt                     1 000,- (maksetaan kymmenessä 100€:n erässä)
2016-tytöt                        800,- (maksetaan kahdeksassa 100€:n erässä)

2017-tytöt                        600,- (maksetaan kahdeksassa 75€:n erässä)

2018-2019-tytöt              400,- (maksetaan kahdeksassa 50€:n erässä)

Pelaaja on velvollinen maksamaan seuralle vuosittaisen kausimaksun. Kausimaksun suuruudesta päättää seuran hallitus.

Kausimaksuilla seura rahoittaa toimintansa, joista merkittävimpinä salivuorot, valmennuksen sekä yhteiset hallinnolliset kulut. Kausimaksut voi halutessaan maksaa useammassa erässä. Kausimaksun maksaminen oikeuttaa osallistumisen Helmi Basketin toimintaan kyseisellä kaudella.

Kausimaksuun pelaajan on mahdollista sopia henkilökohtainen maksusuunnitelma, anoa helpotusta tai hakea stipendiä. Jos pelaaja loukkaantuu, niin että harjoittelu- ja pelitauko kestää yli kuukauden, on pelaajalla oikeus anoa kausimaksun pienennystä. Jos pelaaja pitää vapaaehtoisesti taukoa joukkueen harjoittelusta, ei se oikeuta kausimaksun pienennykseen. Kausimaksuihin liittyvät anomukset tulee osoittaa Helmi Basketin puheenjohtajalle.

Kausimaksu ei kata seuraavia maksuja: Koripallolisenssi, urheiluvakuutus, mahdolliset turnauskulut, harjoitus- ja pelivälineet (pallot, kengät yms.), matkakulut sekä mahdolliset maajoukkuemaksut.

Kausimaksujen maksamatta jättäminen

Mikäli pelaaja jättää maksuja hoitamatta eikä kahden muistutuksenkaan jälkeen ole niitä hoitanut  tai sopinut uutta maksuohjelmaa, niin pelaajan peli- ja harjoitteluoikeus päättyy ja laskut seura siirtää perintätoimiston hoidettavaksi.

Hakemus kausimaksun alennukseen

Helmi Basketissa on myös vapaamuotoisella hakemuksella seuran hallitukselle mahdollista hakea alennusta kausimaksuun, jos perheen taloudellinen tilanne on todella tiukka. Hakemukset toimitetaan sähköpostilla seuran puheenjohtajalle Pekka Rankiselle pekka.rankinen@perho.fi- Kausimaksut on halutessaan mahdollista maksaa kokonaan yhdessä erässä tai vaihtoehtoisesti kahdessa, neljässä tai kymmenessä erässä.

Tämän lisäksi seuran jäsenmaksu; 10 euroa, peritään myöhemmin syksyllä vuosikokouksen jälkeen.

Mikäli olette valinneet kymmenen maksuerää, niin aloittaessaan syyskauden pelaaja sitoutuu viiteen ensimmäiseen maksuerään. Eli jos vaikka lopettaisi lokakuussa, niin myös marraskuussa erääntyvä
maksu tulee maksaa. Vastaavasti neljä maksuerää valinnut sitoutuu kahteen ensimmäiseen erään ja kahdessa erässä maksava ainoastaan ensimmäiseen erään.

Pelikauden keskeytys

Mikäli pelaaja ei jatka kevätkaudella, tulee siitä ilmoittaa seuran toimistoon kirjallisesti  (pekka.rankinen@perho.fi) viimeistään 1.12.2024. Muussa tapauksessa pelaaja sitoutuu myös
loppuihin maksueriin.